Maddes Blogg

Jay vann "Idol" med flickvännen i publiken

Publicerad 2010-12-11 00:35:31 i Allmänt

"Tiden får utvisa vad som händer med kärleken"

Han har varit favorit hela hösten, trots knarkskandalen och triangeldramat. Och efter att han låtit sin hesa rockstämma sväva ut över Globen tre gånger – först med ”Higher” av Creed sedan ”Like a prayer” av Madonna, följt av vinnarlåten ”Dreaming people” – stod det klart att Jay Smith höll för favorittrycket.

 

Med flickvännen Sara i publiken och nya kärleksintresset Minnah Karlsson som förlorare vid sin sida så tog Jay hem ”Idol”-segern i Globen i Stockholm  på fredagskvällen.

— Det känns bra, jättebra. Jag vet inte vad jag ska säga, just nu har jag inte så många ord, just nu vill jag bara ha en cig och behöver få landa, säger Jay efter sändningen och förklarar att han redan har tankarna på morgondagen.

— Jag ska in i studion i morgon bitti vid halv nio.

Så det blir ingen sen fest ikväll?

— Det blir det nog ändå tror jag, hehe.

Var ser vi dig om ett år?

— Förhoppningsvis med mitt band rockandes helst på arenor.

Frågan som alla vill ha svar på - om hans allt mer mystiska civilstatus - den låter han hänga i luften.

Och nu när "Idol" är slut, vad händer med kärleken?

— Det får tiden utvisa!

Aldrig under tävlingens sju säsonger har finalen föregåtts av ett liknande drama. Sedan det avslöjats att de båda finalisterna är ”mer än bara vänner” gick jurymedlemmarna Anders BaggeLaila Bagge Wahlgren och Andreas Carlsson ut och uttryckte sin besvikelse. Framförallt Jay fick svidande kritik.

Och visst märktes det även under sändningen att stämningen var lite kylig.

Efter första låten blev skåningen sågad av juryn för sitt låtval och Jay svarade med en sylvass replik:

— Om det bara är tre personer här inne som inte har kul, så kan de åka hem!

Men Jay skulle få sin revansch när konfettiregnet föll över den jublande segraren.

Daniel Lindström, Agnes CarlssonMarkus FagervallMarie PicassoKevin BorgErik Grönwall – och nu Jay Smith , 29, från Helsingborg.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-12 16:49:52

Trevlig 3 Advent.

Trevlig "BLOGG"

Sköt om dej.

Kram <3

Postat av: Martin The Edge

Publicerad 2010-12-13 14:41:59

Hej!



Tipsar om en fototävling i samarbete med Royal Canin! Har du Sveriges sötaste katt?



Besök bloggen för mer information.



Ha en fortsatt härlig Lucia.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madeleine

Hej jag heter Madeleine Bor i Stockholm . Jag har en Storebror och en storasyster. Jag går i 8an .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela